Kid Interiør lanserer: Godt å Komme Hjem

11.09.2023

Kid har allerede en betydelig rolle i mange norske hjem, og vi har gått fra «Steikje fine gardiner» til «Få det fint». Nå hyller vi hjemmet ytterligere – med ny pay off: «Godt å komme hjem».

«Det finnes ett sted i verden som er viktigere enn andre. Hjemme.»

«Det har alltid vært viktig for oss å tilføre merverdi til merkevaren vår, i tillegg til inspirasjon og gode kampanjer. Det handler ikke lenger bare om fint interiør, sengesett og gardiner, men at hjemmet er blitt et viktigere sted for de fleste av oss, og noe mer enn bare der vi våkner om morgenen og legger oss om kvelden. Et hjem skal være et godt sted å være, hvor vi lander, slapper av og er oss selv, og ikke minst, har det akkurat som vi vil ha det», forteller markedsdirektør i Kid/Hemtex, Kaja Myhra.

«Få det fint» har vært et vellykket og godt konsept, men i takt med at vi vokser, utvider varesortimentet med nye kategorier, og slo oss sammen med Hemtex, var vi modne for å fornye og forsterke både konsept og merkevare. Hemtex hadde allerede "Gör det härligt att komma hem" og ved å videreføre det beste fra begge selskapene føler vi nå at vi samler og styrker oss under en ny felles payoff.»

Tanken er at dette konseptet skal bli langsiktig og utgjøre en grunn for vår videre kommunikasjon. Det skal også oppleves slik når du kommer inn i en Kid-butikk – hyggelig og inspirerende, med god atmosfære. Idé og konsept er utviklet internt i Kid, i samarbeid med produksjonsselskapet Willy, og mediebyrå ReMedia står bak strategi og mediekjøp. Kampanjen lanseres i september og kommer til syne på TV, online, digitalt og i sosiale medier.

«Vi vil ikke bare at interiør skal være fint. Vi vil at fint interiør skal være tilgjengelig for alle.»

Vi er stolte av å være en del av mange norske hjem, og vår visjon er fortsatt å inspirere folk til å skape drømmehjemmet. Vi vil ikke bare at interiør skal være fint. Vi vil at fint interiør skal være tilgjengelig for alle. Vi skal by på ideer, inspirasjon og design alle har råd til.

Vi styrer fortsatt etter den opprinnelige forretningsideen; å gjøre kvalitetsvarer tilgjengelig for alle – til priser folk flest har råd til.

Kid og Hemtex er i dag en totalleverandør av alt du trenger til hjemmet, og alt av tekstil, interiør og møbler designes og utvikles i Lier utenfor Drammen. De siste årene er varesortimentet også utvidet med flere nye egenutviklede housebrands som møbler, tepper, senger, belysning, yoga/hjemmetrening og kontor og oppbevaring blant mer.

Vår viktigste jobb er å gjøre det enkelt for kundene våre å få det hjemmet man vil ha. Akkurat som man vil ha det. Og alltid gi god verdi for pengene.

«Vi syns det blir aller finest når du har det akkurat slik du vil ha det.»

Foto: Kid.no

I en tid der bærekraft og fornybar energi blir stadig viktigere, har solceller på taket blitt en betydelig aktør for å redusere vår avhengighet av fossile brensler og minske utslippene av klimagasser. Ved å omdanne solenergi til elektrisitet tilbyr solcellepaneler en rekke fordeler både for miljøet og for privatøkonomien. I denne artikkelen skal vi...

"En lys ferskentone. Fargen er dempet og grålig. Til sammenligning er den lysere, mindre rosa, samt mer gyllen enn 10580 Soft Skin som mange kjenner godt. Den er fin til dempede hvite toner som 1622 Refleksjon, men den vil også fungere til de mer gylne hvite pga sin gule undertone. Soft Touch fungerer til 9918 Klassisk Hvit, 1624 Letthet, 1001...

Når det gjelder å skape et kjøkken som sømløst blander stil, funksjonalitet og bærekraft, skiller IKEA seg ut som et førstevalg for mange hjemmeinnredere. NICKEBO- og VOXTORP-skapene, sammen med den elegante KARLBY-benkeplaten, eksemplifiserer den perfekte foreningen av moderne estetikk og gjennomtenkt design. I denne artikkelen utforsker vi...

IKEA er kjent for å tilby kvalitetsprodukter til rimelige priser, og deres kjøkkenavdeling er intet unntak. Blant de mange kjøkkenmodellene som tilbys, er HAVSTORP, STENSUND og UPPLÖV i fargen beige. Men hva gjør disse kjøkkenene spesielle, og hvordan kan man dekorere dem for å fremheve deres beige farge og skape en estetisk tiltalende atmosfære?

"En frisk, gyllen rosatone. Dette er en farge som både hakket mørkere og mer gyllen rosafargen enn 2782 Deco Pink som mange kjenner. Friske fargesammensetninger får du ved å kikke på gylne grønntoner, eller mer dempede atmosfærer med våre gylne gråtoner. Fungerer til hvittoner som 9918 Klassisk Hvit, 1624 Letthet, 1001 Egghvit, 1453 Bomull." NCS...

"En lys, dempet gyllen farge, kanskje best beskrevet som en lys kamelhårsfarget tone. Den blir ikke direkte beige eller brun på vegg, ei heller gul, men men som en lun gyllen mellomting. Fungerer til hvittoner som 9918 Klassisk Hvit, 1624 Letthet, 1001 Egghvit og 1453 Bomull." NCS fargekode for Raw Canvas 10961 fra Jotun er 3009-Y14R.