Høstens trender hos Lagerhaus - Elevated Earth til Shout Out

01.07.2023

Innredningskjeden Lagerhaus avslører de spennende trendretningene for høstkolleksjonen - Elevated Earth og Shout Out. Disse trendene gir kundene en enestående opplevelse av farger, materialer, håndverk og prisgunstig design, og binder kolleksjonene sammen på en vakker måte gjennom hele høsten.

Trendretningen Elevated Earth

Elevated Earth er inspirert av naturens materialrikdom og luksuriøse sider. Trenden utforsker bruken av farger og materialer for å skape den perfekte formen. Blant høydepunktene finner vi de vakre lyktene Flinta, som kommer i nyanser av brunt og mørkegrønt - eksempler på det fantastiske Elevated Earth-konseptet. Unikt håndlagde reaktive glasurer gir produktene en vakker stil, og skålene og koppene Poem, samt det elegante kakefatet God, er gode eksempler på dette. Trenden oppfordrer til en stund med ro, avslapning og ettertanke. Fokuset er på glasurens oppførsel i ovnen, de unike forskjellene mellom ulike objekter og verdien av ujevnheter og avtrykk som oppstår gjennom håndverk. 

Høstkolleksjonens farger er inspirert av det ikoniske designet fra 60- og 70-tallet, med brun som en dominerende farge for å skape en koselig høstatmosfære. Harmoniske kombinasjoner av beige, blå, rød og skittent lilla gir en naturlig og innbydende følelse. USB-oppladbare lampen Glow fanger høstens farger og naturens innflytelse med sin unike design inspirert av stein. I tillegg til de naturlige materialene i Elevated Earth, tilfører den luksuriøse typografien en ekstra touch til trendretningen. Duftlysene Boheme Story, Happy Hour og Forest Energy, med sine naturtro dufter, er innpakket med den nye typografien og skaper en innbydende og beroligende atmosfære. Blanke flater i gull og sølv gir en elegant og stilfull stemning, hvor den gullfargede lampen Kick Globe og bestikket Hammered er blant høydepunktene.

Trendretningen Shout Out

Shout Out henter inspirasjon fra 2000-tallet, med frodige former og design som oppsto takket være digitale teknikker, som gav rom for et mer fleksibelt formspråk. Selv under pandemien har denne lekne og glade trenden blomstret, da de myke og organiske formene skaper en følelse av ro og harmoni. Uregelmessige og naturlige former spiller en betydelig rolle i Shout Out-trenden, sammen med interiørdetaljer inspirert av skandinavisk design, funksjonalitet og stripete mønstre som definitivt vil sette et smil om leppene og fylle hjemmet med glede. 

Shout Out tar også inspirasjon fra naturen, spesielt sopp, som blir en leken motivasjon i ulike tolkninger av interiørdetaljene. Den populære lampen Stripe kommer tilbake i høstkolleksjonen i den nye fargen skittent lilla, og mønsteret Fun-gi er tilgjengelig på flere produkter som notatblokker, kopper og potter. Som en kontrast til soppenes lekne uttrykk presenteres også en skandinavisk design som bygger på enkelhet, form og funksjonalitet. 

Den skandinaviske estetikken reflekteres i produkter som den populære oppbevaringsboksen Caddy og plastboksen Lager, laget av gjenvunnet plast. Disse produktene, tilgjengelige i høstens trendfarger, hyller den minimalistiske løsningen for organisering og oppbevaring. Stripemønsteret binder sammen høstkolleksjonene og gir dem en harmonisk følelse, synlig i produkter som den praktiske lunsjvesken Good Lunch, den koselige puten og teppet View, samt te- og kaffekrukkene Rand.

Både Elevated Earth og Shout Out tilbyr unike og inspirerende produkter til hele hjemmet. Lagerhaus styrker sitt engasjement for naturen og det moderne formspråket, samtidig som de setter fokus på håndverk, kvalitet og prisgunstig design. Høstkolleksjonene vil være tilgjengelige i butikk og på nett i uke 29, 33 og 38.

I en tid der bærekraft og fornybar energi blir stadig viktigere, har solceller på taket blitt en betydelig aktør for å redusere vår avhengighet av fossile brensler og minske utslippene av klimagasser. Ved å omdanne solenergi til elektrisitet tilbyr solcellepaneler en rekke fordeler både for miljøet og for privatøkonomien. I denne artikkelen skal vi...

"En lys ferskentone. Fargen er dempet og grålig. Til sammenligning er den lysere, mindre rosa, samt mer gyllen enn 10580 Soft Skin som mange kjenner godt. Den er fin til dempede hvite toner som 1622 Refleksjon, men den vil også fungere til de mer gylne hvite pga sin gule undertone. Soft Touch fungerer til 9918 Klassisk Hvit, 1624 Letthet, 1001...

Når det gjelder å skape et kjøkken som sømløst blander stil, funksjonalitet og bærekraft, skiller IKEA seg ut som et førstevalg for mange hjemmeinnredere. NICKEBO- og VOXTORP-skapene, sammen med den elegante KARLBY-benkeplaten, eksemplifiserer den perfekte foreningen av moderne estetikk og gjennomtenkt design. I denne artikkelen utforsker vi...

IKEA er kjent for å tilby kvalitetsprodukter til rimelige priser, og deres kjøkkenavdeling er intet unntak. Blant de mange kjøkkenmodellene som tilbys, er HAVSTORP, STENSUND og UPPLÖV i fargen beige. Men hva gjør disse kjøkkenene spesielle, og hvordan kan man dekorere dem for å fremheve deres beige farge og skape en estetisk tiltalende atmosfære?

"En frisk, gyllen rosatone. Dette er en farge som både hakket mørkere og mer gyllen rosafargen enn 2782 Deco Pink som mange kjenner. Friske fargesammensetninger får du ved å kikke på gylne grønntoner, eller mer dempede atmosfærer med våre gylne gråtoner. Fungerer til hvittoner som 9918 Klassisk Hvit, 1624 Letthet, 1001 Egghvit, 1453 Bomull." NCS...

"En lys, dempet gyllen farge, kanskje best beskrevet som en lys kamelhårsfarget tone. Den blir ikke direkte beige eller brun på vegg, ei heller gul, men men som en lun gyllen mellomting. Fungerer til hvittoner som 9918 Klassisk Hvit, 1624 Letthet, 1001 Egghvit og 1453 Bomull." NCS fargekode for Raw Canvas 10961 fra Jotun er 3009-Y14R.